szombat, február 10, 2007

Ötleteim vannak a "Brand Israel" projekthez,


amiről a Szombatban olvastam egy kiváló ismertetést, csakúgymint egy hasonlóképp kiváló interjút a nemkülönben kiváló Braun Róberttel, a projekt egyik magyar résztvevőjével. (Braunt ismerjük egyfelől a kiváló Demszky ((? Medgyessy??, Gyurcsány???)) mellől, az ő színpadi fellépéseit szervezte; másfelől egy kiváló könyv szerzőjeként, amint a posztmodernt ráereszti a Holokausztra.)


Az interjúnak van egy szórakoztató rétege, mert az interjúer láthatóan azzal a szándékkal interjúol, hogy párt találjon "Ahabath Yisrael" jeligére, Braun viszont - filozófiailag, természetesen - cinikus. Merthogy a marketing, és hát Braun profi (amellett, hogy posztmodern), arról szól, hogy az eladandó szubsztanciával nem foglalkozunk. "Mint cipőkrémet", halljuk az interjúer meglátást mely a cikk címét is adja. Braun bólint.


Mint egy cipőkrémet, úgy adjuk el Izraelt. Mi sem egyszerűbb: jó marketing és a szart is megveszik, mer az is barna meg a cipőkrém is barna, meg ez is büdös meg a cipőkrém is büdös.


Mély meglátás van a gondolkodásmódban, posztmodern, miszerint cipőkrémet sem cipőkrémsége miatt veszünk, hanem mert okos és cinikus emberek bizonyos jelentéseket társítanak hozzá, amitől olyan érzésünk lesz, hogy ha nem veszünk cipőkrénmet, akkor untermenschek leszünk, még konkrétabban, hogy ha pont azt a cipőkrémet nem vesszük meg, akkor leszünk csak hajj, de igazán untermenschek.


Jegyezzük meg azonban, hogy éles szemmel észrevettük a gondolat elsimföl egy talán jelentősnek mondható tényezőt: Izrael tudniillik nem cipőkrém. Értve ezalatt nem többet, minthogy Izraelhez viszonylag bonyolultabb jelentések társulnak, viszonylag sokan vesznek részt a termék le- és feljáratásában, még ha közel sem olyan tapasztalt, professzionális és filozófiailag képzett emberek, mint Braun.


Mindez nem ellenvetés, sőt, mindössze bizonyos kontextuális ismeretek szem előtt tartásával néhány ötletet fogalmaznék meg, melyeket Braun, alkalmasint blogunkra tévedve, megfontolhat.


Véleményem szerint Izrael jelentősen pozitívabb fogadtatásban részesülne, ha az "Israel Brand" projekt első körben a következő kijelentésekkel igyekezné reklámozni:


1. Izrael távozott a megszállt területekről.

2. Közmegelégedéssel rendezte a menekültkérdést.

3. Az állam törvénykezését a személyes státusz kérdéseiben is szekuláris bíróság kezébe adta.


Meglehet, az ellenpropaganda viszonylag meggyőzően igyekezné cáfolni ezeket a kijelentéseket, azon a petyhüdt modernista alapon, hogy ti. hazugságok. S minthogy a világ még mindig petyhüdt modernista, ezt az ellenpropagandát be is szopná.


Ám ekkor jönne az "Brand Israel" projekt nagy reklámhúzása, mely nyomán Braun Róbert Nobel-díjat kapna. Kitalálnák, hogy 1. Izrael távozzon a megszállt területekről, 2. Közmegelégedéssel rendezze a menekültkérdést, 3. Az állam törvénykezését a személyes státusz kérdéseiben is szekuláris bíróság kezébe adja.


Worth a try.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megyó és Gyurcsány KIVÁLÓ referenciák.

Izrael úteláuoöááöéágzáshoz érkezett.