péntek, január 12, 2007

Mennyit nyom Gera?


A Nemzeti Sport tegnap szenzációs rövidhírt közölt: Gera a legjobbak között.

A mi Geránk.

Egy tekintélyes brit napilap, az Independent ugyanis egy olyan cikket jelentetett meg, melyben összeszedték azt a húsz potenciális játékost, aki a nem-premierlígből esetleg átmehet a premierlígbe. A rövid összefoglaló szerint Gera ivott és drogozott, majd rátalált Istenre, azóta meg csak a csapata volt béna, ő meg sérült. Mándy Csempe Pempéje is csak málnaszörpöt ivott a szünetben, Gera is csak a csapatért él-hal.

Az Independent az árat is megadta, amit a Nemzeti Sport készségesen átszámolt nekünk magyar forintra. Gera tehát 675 millió HUF.

Csakhogy ha futballról van szó, s röpködnek az összegek, akkor mindig van csakhogy.

Feljebb siklik a pillantás a Nemzeti Sporton, s a kis hír fölött a nagy hír: a Reálmadrid el akarja adni Bekemet, Ronáldót és Kásszánót. Bekem például potom - átszámították nekünk, s ezt ismét megköszönjük - 1,6 milliárd HUF. Durván két és fél Gera. Kásszánó csupán másfél Gera. Csak Ronáldó ér valamit, ő hét és fél Geráért mehet.

Az arányokon sokat gondolkoztam. Vajon jobb lenne a Reálmadrid, ha hét és fél Gera lépne pályára egy Ronáldó helyett, s a második félidő derekán Kápelló mester a gyengén muzsikáló Robinnyó helyett behozna a jobb szélre még két és felet? Nem hiszem. Mi lehet akkor a titok?

Jelentem, nekem van időm ezen gondolkozni. Jelentem, rájöttem. Súlyra mérik őket. Bekem is egyre kerekedik, egy tisztes családapáról beszélünk, ő már két és fél Gera, Kásszánó alacsonyabb ugyan, de izmosabb, Ronáldó pedig a világbajnokságon még kilenc Gera volt, de mára már olcsóbb...

Jelentem, mire meglett a megoldás, Bekem már be is jelentette, hogy a galaktikusoktól a galaktikusokhoz megy: a Loszándzselesz Gálákszi csapatában folytatja karrierjét. Ott az ötszázszorosát fogja keresni annak, amit a csapattársai kapnak. Azaz évente - ezt most én számoltam át nektek a mai árfolyamon - 9,820,840,002 HUF-t. Gera ugyebár két és félszer kevesebbet keresne (pontosabban 2,3-szor kevesebbet), azaz 4,269,930,435 HUF-t évente.

Zoli, én a helyedben mennék Amerikába, kábé a kétszáztizenhétszeresét keresnéd meg annak, amit a csapattársaid keresnek. Csakhogy még Bekemet nem számoltam bele a fizetésátlagba. Csakhogy.

Nincsenek megjegyzések: