csütörtök, szeptember 20, 2007

Polcz Alaine (1922-2007)


Azt álmodtam, hogy őszül a hajam, fehér voltam egészen.

Kértem a fodrászt, hogy segítsen megőszülni, de azt mondja, nem lehet, mert mákos. Miklós is, mikor még ilyesmiről szoktunk beszélni, nem akarta. Azt mondta, "Nem, ne őszülj meg". Persze ez az őszülés olyan, hogy hat hét alatt megőszült a hajam a halántékomon 56-ban, amikor kezdődtek a letartóztatások. Amikor éjszaka megállt egy autó a ház előtt vagy a közelben, olyan erős szívdobogást kaptam, hogy elfeketedett a világ, és nem hallottam semmit. Tudtam, hogy egy kicsit várni kell, és akkor megint látni, hallani fogok, kitisztul a világ. Akkor figyelhetek, hogy a mi házunkba jöttek, vagy nem? Miklós nem félt. Mélyen, jóízűen aludt. Nem is ébresztettem, mert akkor haragudott, hogy félek. "Majd becsöngetnek, ha jönnek."

További inforámáció: Litera, mert a Wikipedián gyalázatos módon nincs fent életrajz.
A szöveg forrása: Élet és Irodalom

1 megjegyzés:

Ernest írta...

Thanks for the comment. I'll check out those recommendations.

I found your blog when I logged in, and it was listed as recently updated. I'm glad I found it. I'm Hungarian too, although I can't read it too well, I just speak it. Thanks, again!

-Erno